Back in my second home <3 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu Back in my second home <3 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu

Back in my second home <3

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Juli 2016 | Indonesië, Ubud

Lieve familie en vrienden,

Woensdag 2 juni begon mijn nieuwe avontuur. Na een luchtig afscheid van familie en vrienden (wat heb ik daar een hekel aan), mocht ik eindelijk het vliegtuig van Singapore Airlines weer in om naar wederom naar Bali te vliegen. Bali, waar ik de komende maanden weer voor Green Lion werk. Een droom die uitkomt!

Eenmaal aangekomen verliep het eerst niet zo soepel, aangezien ze vergeten waren dat ik die dag zou arriveren. Dit keer dus geen enthousiaste Indonesier met een naambordje speciaal voor mij. Uiteraard kwam alles goed en eenmaal aangekomen in Penestanan werd ik naar mijn prachtige onderkomen gebracht. Ik heb een heel mooi huisje, helemaal voor mij alleen. Inclusief tweepersoonsbed, mooie badkamer en zelfs een keukentje (alhoewel ik hier beschamend genoeg nog geen enkele maaltijd heb bereid. Wel afgewassen!). Mijn huis is nu tegenover het huis waar ik vorig jaar als vrijwilliger woonde, toevallig!

Ik moet zeggen dat er veel veranderd is ten opzichte van vorig jaar. Ik werk nu op een andere locatie, meer in het centrum van Ubud, waardoor ik elke dag lekker op mijn scootertje heen en weer mag (maximaal 15 minuten, valt reuze mee). Hierdoor ga ik wel weer meer met andere coordinators om dan vorig jaar. Dat is wel heel leuk. En anderen kan ik hierdoor gemakkelijker ontwijken. ;) De meeste coordinatoren zijn veel jonger dan ik, behalve Srii. Zij is rond dezelfde leeftijd als ik en ik heb dan ook goed contact met haar. De locatie is trouwens ook kleiner dan in Penestanan (waar ik woon, center 1), waardoor je iedereen veel beter leert kennen. Super leuk. Ik ben overigens wel blij dat ik nog steeds in Penestanan woon, dichtbij het tropische zwembad in het superdeluxe hotel, vlakbij Kopi Desa en ik ken ook bijna geen vrijwilligers in center 1, waardoor ik toch net wat meer rust heb als ik daar ben. :)

Ondertussen ben ik hier alweer vijf weken! De tijd vliegt echt voorbij. Vijf weken, waarvan drie keer de introductieweek met een partner. Nog steeds even leuk! De overige twee weken was ik sochtends in het Teaching center, waar de vrijwilligers hun les voorbereiden en ondersteunde ik hen. Smiddags was ik voornamelijk stand-by in de office. Vaak ging ik tijdens deze tijd met vrijwilligers naar de dokter. We hadden veel zieken in de afgelopen weken. Zelf ben ik ook nog erg ziek geweest. Ik kon niets binnenhouden en het was geen pretje. Gelukkig heb ik daarna nergens meer last van gehad en was het niets ernstigs. Volgende week heb ik mijn eerste introductieweek zonder partner!! Daar heb ik ontzetten veel zin in   Spannend ook wel, 34 mensen in mijn groep… Ik ontmoet trouwens ook weer fantastische mensen met heel veel humor en goede zielen!

Wat kan ik nog meer vertellen…. De weekenden! Het eerste weekend heb ik in het zwembad In de privevilla van Made (van Kopi desa) gehangen. Hemels. Het volgende weekend ben ik eerst met wat collega’s uit geweest in Seminyak, La Favella. Dit was echt super leuk en het enige weekend dat het zou kunnen, want daarna zou het druk worden. De volgende dag met Plug en zijn vrienden naar Tegalalang (rijstterras) en de tempel Besakih geweest, dit is de grootste en belangrijkste tempel in Bali. Ongelovelijk dat ik na zes maanden vorig jaar hier te zijn geweest, nog steeds niet deze tempel had bezocht. Het is een indrukwekkende tempel, zo ontzettend groot! Toen wij aankwamen was er net een belangrijke crematie ceremonie aan de gang. Er waren dus ontzettend veel Balinese mensen in traditionele outfits. Nog nooit zoveel Balinezen bij elkaar gezien.. Het weekend daarop ben ik met Chitti naar de waterval in de buurt geweest (tegunangan). Ondanks dat ik er vorig jaar al ben geweest, was het erg leuk om weer te gaan. Wel nog toeristischer geworden dan vorig jaar! De andere weekenden heb ik vooral gerelaxed… In mooie zwembaden.  Het ideale leventje! Verder gaan we vaak uit eten, kijk ik lekker series thuis savonds en geniet ik!! Alhoewel het wel weer vermoeiend is, zes dagen per week werken en savonds vaak overwerken, is het wel weer super gaaf! Beste keuze die ik dit jaar heb gemaakt. :) Voelt het nog steeds als mijn tweede home? Jazeker! Misschien nog wel meer dan vorig jaar.. Ben namelijk sowieso meer in peace met mijzelf. Minder drama, meer om mijzelf denken is het motto van dit jaar. En so far, so good!

Afgelopen woensdag kreeg ik trouwens totaal onverwachts een berichtje van Michelle. Michelle Kon is het meisje bij wie ik vorig jaar in Singapore verbleef. Ze was op vakantie in Bali en wilde de volgende dag naar Ubud komen om mij te zien en samen te lunchen! Ondanks dat we maar een uurtje hadden, was het echt ontzettend leuk om haar te zien! Lekker bijgekletst en alweer afgesproken elkaar eind dit jaar te zien in Singapore… Ik kan ook niet wachten om mijn Nederlandse vriendinnen te zien, wanneer ze ook naar Bali komen! Alhoewel de eerste, Suus, wel wat dingetjes voor mij mee zal moeten nemen haha……

Lieve collega’s van c&a, ik mis jullie wel! Ontzettend lief dat jullie voor mij in het vriendenboekje schrijven elke dag. Hier kreeg ik echt een brok van in mijn keel. Ik denk aan jullie!
Lieve Chris, mama, Michael en Joan, ik mis jullie ook! Hopelijk is het gauw December en komen jullie gauw hierheen. Joan mis ik het meeste, dikke knuffelkus voor haar!
Als laatste… Voor een speciale jongen uit Hilversum, Uit het oog, maar niet uit het hart. Ik zal je zeker niet vergeten! Tot volgend jaar. :)

Nou lieve allemaal, ik hoop dat bij jullie alles ook goed gaat! Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog…

Liefs Lisa

  • 10 Juli 2016 - 09:11

    Lisette:

    Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat!!!! Xx

  • 10 Juli 2016 - 11:27

    Eline:

    Klinkt ontzettend goed weer, lieverd. Goed om te horen dat je weer helemaal op je plek zit. Ik wens je een fantastische tijd toe en denk aan je!!
    Dikke kussen.

  • 10 Juli 2016 - 11:40

    Mama:

    Goedemorgen dochterlief,
    Wat leuk om weer een blog van je te lezen. je bent het schrijven nog niet verleerd ;-). Ik kan niet wachten om in december naar Bali te gaan en te zien waar jij nou zo gelukkig van wordt. Dikke knuffels van ons.

  • 10 Juli 2016 - 17:16

    Ankie:

    Ik heb je (hier) vanochtend al even via de app gesproken en heb nu ook je blog gelezen hoor. Erg leuk om je op deze manier een beetje te volgen en dat zal ik ook zeker blijven doen!! Liefs, Ankie

  • 03 Augustus 2016 - 18:40

    Sita :

    Hè lieve Lisa. Sorry voor mijn late reactie tie. Heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik ga in december naar India. Maar je moeder en Chris komen gelukkig wel. Ik hoop dat wij elkaar ook nog een keer op Bali o
    Elkaar zien en anders thuis. Ondertussen geniet ik van je erheen. Ik schrijf je vanuit het warme Griekenland. Dikke knuffel van mij. Sita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Lisa

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 9400

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 02 Oktober 2017

Mijn tweede reis

02 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: