Een avontuurlijke afsluitende week! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu Een avontuurlijke afsluitende week! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu

Een avontuurlijke afsluitende week!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Mei 2015 | Indonesië, Ubud

Lieve familie en vrienden,

Wat heb ik weer een fantastische week achter de rug!! Vorig weekend met drie andere meiden naar Kuta gegaan en weer herenigd met Sophie voor een dag. We hebben twee dagen lekker op het strand gelegen en geshopt. Voor wel zes euro twee super leuke jurkjes gekocht! Zaterdagavond zouden we uit gaan, we waren zo moe dat we besloten om eerst een powernap te doen. Uiteindelijk werd ik pas om half twaalf wakker. Toen probeerde ik de rest wakker te maken, maar alleen Sophie wilde wakker worden. Dus zijn we met z’n tweeen op pad gegaan. We zouden één drankje doen, maar waren uiteindelijk pas om half vijf thuis. We zijn de hele nacht tussen de locals in een reggae bar geweest, dat was zo ontzettend leuk!

Nadat ik weer afscheid had genomen van Soph, Denise en Saskia begon op maandag de adventure week. Ik ben die dag ook van kamer veranderd. Rona had haar kamer voor zichzelf en wilde mij graag bij haar op de kamer! We hebben ook samen de adventure week gedaan en heel veel lol gehad. Anyway, op maandag gingen we eerst langs een koffieplantage. Super leuk, we mochten alle verschillende koffies en theetjes proeven. Zo was er bijvoorbeeld coconut coffee, ik houd niet van kokos en niet van koffie, maar de kokoskoffie was wel erg lekker! Na het mountainbiken, gelukkig de berg af, wat het een stuk gemakkelijker maakte.
Op dinsdag gingen we eerst naar een schildpadden conservatie in Sanur. De kleine schildpadden waren erg schattig, maar het was ook zielig om de grote schildpadden te zien die bijvoorbeeld een vin misten doordat ze waren geraakt door de motor van een boot. Vervolgens gingen we naar het strand in het zuiden van Bali. Super mooi strand, perfect weer en dus een heerlijke middag! Tussendoor hebben we nog overheerlijk geluncht: we kregen gewoon geld en mochten dat zelf besteden.
Op woensdag gingen we raften!! Zo ontzettend gaaf. We zaten met z’n zessen (inclusief begeleider) in de boot. Ik zat naast Cecilie, een meisje met wie ik super leuk contact heb gehad, en we hebben zoveel gelachen!! In het begin was het een beetje eng, maar de angst verdween al gauw en het was super tof! Ook hier aten we een heerlijk buffet…
Op donderdagochtend ging vervolgens onze wekker om twee uur ’s ochtends. Om half drie vertrokken we naar Mountain Batur om die te beklimmen… De beklimming was best zwaar. We hadden geen goed ontbijt op en gingen direct van start. Op zich niet zo heel handig. De beklimming begon gemakkelijk, gewoon normale slingerende paden. Na een uur begon het echter stijler te worden en zagen we voor ons één rechte lijn aan lampjes omhoog gaan (iedereen heeft een zaklamp). En zo de strijd begon…. Recht omhoog, klimmend op allemaal rotsen, super donker en als je valt zou je toch wel een probleem hebben. Na weer een uur kwamen we op een rustplek. Nog maar één uurtje verwijderd van de top, maar o zo moe al. Toch besloten we allemaal om nog door te gaan. Dit laatste stukje was het zwaarst en het engst…. Er was heel veel zand waar je heel gemakkelijk door kon uitglijden. Na een uurtje bereikten we echter eindelijk toch echt de top! Het was daar super druk met toeristen, maar dat maakte het niet minder mooi. Op de top konden we de zonsopgang bekijken, onbeschrijfelijk mooi!! Ook kregen we een ontbijtje: brood met banaan en een gekookt eitje. Super toch! Vervolgens gingen we afdalen. Ook hier hebben we minimaal drie uur over gedaan. Gelukkig gingen we een andere route naar beneden, want de route op de heenweg leek me super eng om naar beneden te gaan.. zo stijl terwijl je ook kan zien dat het zo stijl is. Gelukkig hadden we een andere route en met mijn goede schoenen ging de afdaling mij een stuk beter af! Rond elf uur ’s ochtends waren we weer thuis. Uiteindelijk ben ik zelf ’s middags nog even naar het zwembad gegaan, er was slechts een ander persoon, dus het was heerlijk ontspannend. Om zes uur hadden we vervolgens (mijn laatste) welcome and goodbye dinner. Hier werd dus mijn naam opgenoemd als bedankje voor al mijn werk de laatste weken en ik werd expres als laatste genoemd door de coordinator. Super leuk moment!
Op vrijdag hadden we ten slotte eindelijk onze welverdiende massage. Het was een volledige lichaamsmassage die anderhalf uur duurde. Wat heb ik genoten en wat voelde ik mij zen daarna! Na de massage ben ik uiteindelijk weer mee gegaan naar mijn school en oude klas. Toen ik het schoolterrein opliep schreeuwden alle kinderen mijn naam, ze waren zo blij om me weer te zien! Vervolgens hebben Alissa en ik alles van de afgelopen weken herhaald. In de pauze kregen we vervolgens allemaal cadeautjes van de kinderen, zo ontzettend lief!! Ik kreeg een katoenen tas, schattige oorbellen, een ontzettend mooie ketting, allemaal armbandjes, drie rozen, een knuffeltje en meerdere chocoladerepen. Vervolgens hebben we na de pauze allemaal spelletjes gedaan. Alissa had voor iedereen drinken en een snicker mee. Vonden ze geweldig. Zelf heb ik voor iedereen een pen en een liniaal (voor de meiden super schattige glitter liniaal) gekocht en allemaal ingepakt met behulp van Rona, Cecilie en Ami (een coördinator). Dus mochten ze allemaal hun cadeautje uitpakken en wat waren ze er blij mee!! Sommigen hadden namelijk nog geen eens een pen, nu dus wel. Daarna was de les afgelopen en was het tijd om afscheid te nemen. Dat was wel moeilijk. De kinderen riepen allemaal dat ze van ons hielden en ons heel erg zouden missen. Al met al wel een super geslaagde laatste dag! Na de school hadden we de laatste zumba les. De kinderen stonden al te wachten bij de office en vertelden me dat ze alvast gingen. Toen ik bij de zumba aankwam, gooiden ze allemaal bloemen over mij heen en hadden ze ook een cadeau voor me! Super leuk ingepakt, met koekjes en thee erin. Zo ontzettend lief! De kinderen hier hebben bijna allemaal zo’n goed hart, zijn altijd vrolijk en super enthousiast en lief..
Zaterdag was uiteindelijk mijn laatste dag bij Green Lion. Rona en ik hebben toen een taxi voor de gehele dag gehuurd. De chauffeur bracht ons naar de rijstterrassen, super mooi!! Zo ongelofelijk groen dat het bijna niet echt lijkt. Daarna bracht hij ons naar de hot springs. Dit zijn hete bronnen. Veel locals komen daar om zich te reinigen. We hebben dan ook lekker gezwommen tussen de locals. Het water was zo ontspannend doordat het zo lekker warm was. Vervolgens hebben we nog twintig minuten in een nog warmere jaccuzi gezeten. Wauw! Na deze super ervaring heeft de chauffeur ons naar de tempel bij het Bratan meer gebracht. Dit is de tempel die je op elke anzichtkaart en in elk boek wel ziet. Het was echt super mooi. Een super mooie locatie en de tempel zelf was ook prachtig. We hebben hier zeker wel een uur rondgelopen. Het was alleen ontzettend druk met local in verband met een ceremonie, wat wel weer heel mooi is om te zien. Na de tempel werden we vervolgens rond zes uur afgezet in Ubud en zijn we op onze laatste avond samen lekker uit eten gegaan. Heel fout een overheerlijke burgers met frietjes. Toen we terug wilden gaan kwamen we Jeffry (een coördinator) tegen. Hij bracht ons uiteindelijk thuis, op de scooter. Met z’n drieeen op één scooter dus. Dat is redelijk normaal hier. Het was zo ontzettend grappig! Maar het paste en alles ging goed.
En vandaag is het zondag en moet ik straks mijn tas alweer inpakken en vertrekken. Wat zijn de afgelopen weken ongelofelijk snel gegaan!! Ik vertrek vandaag naar het zuiden van Bali, Uluwatu voor één nacht. Ik wilde deze plaats nog heel graag zien. Eigenlijk zou ik daarna twee weken naar Java gegaan. Cecilie nodigde mij echter uit om haar te bezoeken in Lombok… En aangezien ik haar nu al erg mis (we hebben een hele sterke band samen), heb ik besloten dat ik morgen eerst vijf dagen naar Lombok ga en dan naar Java vlieg voor een week. Ach, het voordeel van backpacken is dat je lekker kunt doen waar jezelf zin in hebt!! Ik heb heel veel zin om haar weer te zien. Op vijf juni vlieg ik vervolgens naar Singapore. En daarna…. Dat moeten we nog even afwachten!

Ik houd jullie op de hoogte!
Veel liefs,
Lisa

  • 18 Mei 2015 - 10:15

    Doppie:

    Wauw Lisa :-) het is een groot feest daar. Wat fijn dat het zo goed gaat en wat ben je bruin zeg! Dat de tijd snel gaat dat kan ik me helemaal voorstellen maar dat is een goed teken. Je verslagen zijn geweldig om te lezen. Geniet van je dagen met je vriendin want die zullen helemaal wel omvliegen. We wachten met smart op je volgende verslag! Heel veel plezier de komende tijd, knuffels en liefs van ons drietjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 9415

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 02 Oktober 2017

Mijn tweede reis

02 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: