Weekendje paradijs!! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu Weekendje paradijs!! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Lisa - WaarBenJij.nu

Weekendje paradijs!!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 April 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

VRIJDAG 17 APRIL
Vandaag was het eindelijk zover! We gingen met zeven meiden totaal naar de Gili eilanden!! Eigenlijk had ik van te voren besloten dat ik na mijn vrijwilligerswerk vijf dagen naar de Gili eilanden zou gaan, maar ik heb mij bedacht. Een weekend schijnt op zich genoeg te zijn, waardoor ik nu twee hele weken in Java zal hebben!! Dan heb ik ook meer tijd om te reizen waardoor ik dus goedkoper zou kunnen reizen (door bijvoorbeeld met de trein te gaan). Hoe dan ook, de Gili eilanden! Om 7u ’s ochtends vertrokken we met de taxi naar het plaatsje van waaruit de boot naar de Gili eilanden vertrekt. De taxirit verliep voorspoedig en al gauw checkten we in voor de boot. We moesten vervolgens nog een uurtje wachten. Vervolgens kwam onze boot eraan en mochten we instappen. Ook dit duurde wel even omdat er ontzettend veel mensen de boot in konden. Als je de boot in ging, waren aan beide kanten van de boot ruim twintig rijen met vijf stoelen per kant per rij. Vanuit je stoel kon je dan op een flatscreen een film kijken. Achterin de boot kon je via een trappetje naar het dek toe, waar alle bagage opgeslagen en afgedekt was en waar je kon zitten. Hier heb ik lang gezeten met Chloë. Het was zo mooi om Bali vanaf de boot te zien, vervolgens alleen de zee en uiteindelijk Lombok en de Gili eilanden! Na een tussenstop op Gili air, ging de boot door naar Gili Trawangan, onze eindebestemming. Gili T. is het partyeiland van de Gili’s. Gili air is al wat rustiger en op Gili meno is bijna niemand te vinden. Bij aankomst moesten we een klein stukje door het water het land op, dat is wel grappig en geeft het ultieme vakantiegevoel. Vervolgens gingen we op zoek naar ons hostel. We verbleven in een tienpersoonskamer. Er waren dus drie onbekenden, waarvan twee vrouwen en één jongen. Nadat we ons bed hadden uitgekozen (ik lag nu onder in het stapelbed, ideaal!!!) gingen we lekker naar het strand. Zonnen en zwemmen. Het water was helder blauw en met behulp van Chloës onderwaterbril heb ik mooie visjes kunnen zien!! Vervolgens wilde de helft van de groep een massage. Chloë, Sophie en ik gingen echter lekker een stukje wandelen. Daarna gingen we een cocktail drinken en eten met z’n allen, lekker een ordinaire hamburger met patatjes voor mij. Even wat anders dan rijst! Na het eten besloten we uit te gaan. We eindigden in een open bar, waar een livebandje hippe muziek speelden en af en toe werd afgewisseld door een dj die alleen maar hiphop draaide. Wel leuk voor even, maar niet voor te lang. Ook waren hier irritante Balinezen mannen die in je ruimte bleven staan en zich bleven opdringen. Vervolgens gingen we even naar een andere tent, maar om 00:00 waren we zo moe dat we al naar ons hostel gingen en om 1:00 sliepen we zeker al! Hahaha.

ZATERDAG 18 APRIL
De volgende dag stonden Chloë, Sophie, Charlotte en ik vroeg op. We gingen namelijk mee doen aan een snorkeltocht. Het regende echter keihard. Toch besloten we om op tijd bij de meetingplaats te zijn om te kijken of het door zou gaan. Na het ontbijt klaarde het gelukkig langzaam op. Dus ging de tocht gelukkig gewoon door! We kwamen uiteindelijk in een grote boot te zitten waar je door de glazen gedeeltes in de bodem ook de vissen kon zien! Dat alleen al vonden we zo gaaf. We gingen met de boot een rondje om de drie Gili eilanden varen, waarbij we op drie plaatsen een half uur per plaats zouden snorkelen en ook nog op Gili air zouden lunchen. De eerste duikplek was voor de kust van Gili meno, hier was het erg diep en zagen we al wel wat vissen en veel koraal. Met onze vinnen en duikbril het water in en snorkelen maar. Ik vond dit al heel mooi en gaaf, maar het zou nog veel mooier worden! Vervolgens vaarden we verder en stopten we aan de andere kant van het eiland (tussen meno en air in, een beroemde schildpladdenplaats). Een van de jongens die de boot bestuurden zou met ons mee snorkelen om ons de schildpadden te laten zien, en we hebben ze gezien!! Zo gaaf!! Het waren grote schildpadden, maar ze zaten wel ongeveer vijf meter onder ons. Vervolgens gingen we weer in de boot, naar Gili air om te lunchen. Met een prachtig uitzicht op zee heb ik hier echt heerlijk gegeten! Een soort van broodje gezonden met ei, maar dan ietwat anders. Na de lunch gingen we naar onze laatste snorkelplek. Opnieuw voor de kust van Gili Meno. Hier lag een schipwrak die we dus konden bekijken, mooi hoor! Vervolgens kreeg ik een broodje van één van de mannen van het schip die weer mee snorkelden en had ik opeens grote scholen mooie vissen om mij heen! Het was zo ontzettend mooi en het waren er zo veel!!! Ze waren geel, blauw, zwart en nog veel meer kleuren. Ik vind het zo mooi onder water. Een hele andere wereld, onvoorstelbaar! Nadat we hier echt lang hadden gesnorkeld gingen we terug naar Gili T. Vervolgens gingen we op zoek naar de andere meiden en hebben we samen een rondje om het hele eiland gelopen. Gili T. staat bekend om een schommel in het water aan de noordzijde van het eiland, dus deze hebben we gezocht en uitgebreid gefotografeerd natuurlijk. Na het wandelen hebben we gegeten. Na het eten voelde ik me echter niet lekker, ik had ontzettend pijn in mijn buik. We zouden eigenlijk deze avond uit en helemaal los, maar uiteindelijk was iedereen zo moe en/of niet lekker dat we op deze zaterdagavond al helemaal op tijd naar bed zijn gegaan.

ZONDAG 19 APRIL
Op zondag ging de wekker om 9u. Om half twaalf moesten we namelijk de boot terug naar Bali hebben. We hebben rustig aan ontbeten (een nuttella pancake hmmm) en vervolgens ben ik nog even op zoek gegaan naar een mooi armbandje voor mijn armbandjescollectie. Toen was het alweer elf uur en tijd om in te checken voor de boot en naar huis te gaan! Op de terugweg in de boot was iedereen erg moe. Ik heb zelf een deel van twee films gekeken, mijn boek gelezen en geprobeerd te slapen. Vervolgens konden we op Bali zo in de taxi stappen (we hadden een alles in één pakket, super geregeld!) en reden we rustig aan naar huis. Uiteindelijk duurt zo’n reis wel vijf uur ongeveer alles bij elkaar. Thuis lekker bij gekletst met Cecilie en Ties die thuis waren gebleven en ’s avonds geskyped en op tijd naar bed gegaan. Al met al een super en bijzonder weekend gehad!!!

  • 21 April 2015 - 08:02

    Dopjes:

    Nou Lisa na een weekje dilemma had je dit dubbel en dwars verdiend!! Wat zal je genoten hebben :-) en wat ziet het er mooi uit, ik wou dat ik even met je kon ruilen. We vinden het ontzettend leuk om iedere keer je verslagen te lezen, dan beleven we het ook een beetje. Blijf vooral genieten!!! Erg belangrijk. We kijken uit naar je volgende verslag. Knuffels van ons.

  • 21 April 2015 - 10:29

    Sita:

    Oh wat ben ik jaloers op jou. fijn dat je alles met ons wilt delen!
    De vissen herken ik, die zijn in Egypte ook zo mooi!!

  • 24 April 2015 - 18:18

    Syl :

    hey lisa,

    top die foto's en wat is het daar toch prachtig ;-)
    neem je ook voor ons souveniertje mee? Haha
    liefs
    Syl

  • 28 April 2015 - 10:32

    Wij Hoekstra:

    Hoi Liesje, Wat ziet er mooi uit allemaal. Ook de foto's, helemaal goed. Ook wij zijn wel een beetje jaloers op jouw reis en alle leuke dingen die je doet en we zijn super trots. Geniet en blijf je verslagen schrijven en foto's maken, dan reizen wij een beetje met je mee. Dikke knuffels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 9401

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 02 Oktober 2017

Mijn tweede reis

02 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: